Räbbmobarnets Klagan (Birger Jarls utkast)

 

Nu sitter jag i lekparken

och sjunger om en gammal vän

som jag kände för längesen

 

KÖR: Född att vara räbbmobarn

född att vara räbbmobarn

 

 

Han och bästa polarn

hasade iväg till skolan

De möttes av ett stort grått skägg

och där så fick de lära sig

Att dom föddes till små räbbmobarn

de föddes till små räbbmobarn

 

och dom sjöng:

Dang di dang...

 

Utan skor och utan stil

levde dom i harmoni

med röda husens tegeldoft

och reglerna dom själv satt opp

När mamma skriker nu är det mat

kommer alla pojkaaaaaaaaaaaar

 

Korv och makaroner

på gula balkogen!

På räbbmogatan finns det många barn

som kan sjunga denna sång än idag:

 

Kör: FÖDD ATT VARA RÄBBMOBARN!

FÖDD ATT VARA RÄBBMOBARN!

 

DANG DI DANG...

 

Men turen den var med mej

så jag flyttade därifrån för längesen

tog med mig alla möbler in till stan

så nu är jag inte längre något Räbbmobarn
Dang di dang...
OSV i all oändlighet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback